I'm back!

Hola amigos!

Jag är tillbaka i Spanien! Efter 4 veckors semester i Sverige. Familjen hade semester och behövde därför inte mig, så då fick jag åka hem och ha semester jag också. Har varit fyra väldigt intensiva och avslappnanade veckor, med små resor, häng med familj och vänner och MYCKET packande. Min familj ska nämligen flytta under tiden jag är här, så jag behövde packa varenda pryl jag äger. Det ska bli spännande att komma hem sen, till en lägenhet jag aldrig sett förut. Men det bli skönt att bo närmare stan!

Igår vaknade jag kl 3.45. Flyget gick 7.10. Landade strax innan 11, begav mig med metro och tåg "hem". Kom fram och gick och la mig och sov i 4 timmar typ. Helt slut efter att ha sovit så lite och efter att ha släpat runt typ 35 kg packning... Saknade min scout-ryggsäck. Men den hade inte rymt allt haha...

På kvällen, och under hela dagen, var jag rätt ledsen. Har ju haft det så bra hemma nu, med semester och allt, och tanken på att inte krama familjen på 2,5 månad kändes inte så bra. Men på kvällen träffade jag Romy, en kompis jag träffade här när jag var här i juli, och ett gäng av hennes kompisar, så sen kändes det såklart bättre! Vi dansade natten lång! Flera av de nya kompisarna jag träffade ska stanna minst lika länge som mig, så det känns jättekul att ha lite kompisar inför hösten. Var dock rätt trött, och otroligt trött när jag kom hem, därav sovmorgon till 14 idag..

Just nu har jag precis packat upp alla grejer, insett hur mycket jag glömt och förvånats över vad jag har tagit med. Nu äter jag frukost (haha kl 16) och ska snart göra mig i ordning för att sticka in till stan och möta de andra för middag. Romys sista kväll i Madrid, så det blir nog galet. Ha en trevlig kväll!

Wild crawl!

Hej!

Igår kväll sågs vi efter välrdens snabbaste i ordning-göring (från bikini till partyklar på 20 minuter!) vid Sol för en utekväll. Vi började med middag, först lite tapas och sedan bananasplit, kaffe och Baileys. Sista middagen med alla mina nya kompisar! Eftersom så många åker hem permanent nu.

Sen splittrades gänget, folk ville göra olika saker. Jag och Romy hängde på ett gäng som skulle göra (vet inte hur man säger riktigt) pubcrawl. Det innebär att man betalar en härlig kille (som säkert har ett namn också) som sedan guidar gruppen till några barer där man får shots/drinkar "gratis" (man har ju redan betalt), och såsmåningom till en klubb där man kan dansa till gryningen. Det gäng vi hängde med i kallades inte bara pubcrawl, utan wild crawl. Det var väldigt kul, vi träffade massor av härliga människor och hängde på många roliga ställen! Åkte sedan hem i gryningen och fick änu en gång se en slående soluppgång.

Det här collaget ska läsas bakifrån: Tequila, glada tjejer, soluppgång

Poolhäng i Casa de Campo

Min lördagsmorgon bestod av en lååång sovmorgon, mycket frukost och sen en snabb tempoväxling för att hinna med ett tåg. Jag, Fleur, Romy och Chandra skulle nämligen hänga vid ett poolområde i närheten av Casa de Campo (en ENORM naturlig park). Vi hade det väldigt trevligt, låg och snackade och åt chips typ. Vid det här poolområdet fanns väldigt mycket avklädda människor. Kvinnor som solar topless och män i string-badbyxor. Väldigt märkligt, och det fnissades en hel del i vårt gäng...

Fleur, Romy, Chandra, den sötaste metrostationen jag sett hittills: Lago

Fredag: minimackor och churros!

I fredags träffades vi och besökte en resturang som hade små mackor med en miljon olika påläggskombinationer. Testade även Tinto de Verano till det, vilket är typ Sangria men utan frukt och ehh någon annan skillnad också. Supersomrigt, läskande och en ny favorit! Efter det åt vi churros. Det är en sorts friterat bröd som man doppar i varm, smält mörk choklad. Spanjorerna äter det till frukost (hälsosamt). Det är dock relativt få som äter det på sommaren, för att det är så varmt (nyfriterat och smält chiklad liksom). Men gott var det! Det blev sedan en tidig kväll för mig, helt utmattad efter zoo-besöket. Några andra gick ut, men jag njöt av att sova.

Zoo!

Igår träffade jag en svensk au pair, Stina. Jättehärlig tjej! Vi gick till Madrids Zoo. Det var väldigt mysigt, allt från söta koalor till tjocka pandor och läskiga hajar.

Pingviner på rad, trött panda, galen leopard, söt elefantunge

Sköldpadda, sjöstjärna, cool fisk, haaaaajjjj

Skjorta pga sååå brända armar/nacke/axlar/rygg

Avslutade sedan kvällen med glass (och chicken nuggets) på Gran V'ia. Mycket folk i rörelse, trots den sena timman! Observera temperaturen.

Kvarterskrogen

Hej!

I onsdags var jag såklart hemma med barnen under dagen (vi hade ju som sagt picknick). På kvällen träffade jag Siiri (finsk au pair) som bor i samma område. Vi åt middag (hamburgare och glass) på vår kvarteskrog. Det var väldigt mysigt och avslappnat. Vi var båda rätt slitna så det var skönt att bara få hänga med en kompis liksom.

Så söt!
Var så hungrig så att jag glömde fota. Kom på det lagom till glassen.